Ferma de Bere ANTICA invită iubitorii de bere să se alăture acestei călătorii gustative, unde tradiția și inovația se împletesc armonios în fiecare sticlă
O berărie are nevoie de timp și efort pentru a se dezvolta. Ferma de Bere ANTICA a pornit într-un demers explorator în anul 2016, marcând începutul unei călătorii de prospectare în peisajul berii artizanale din România. Acest demers nu a vizat doar înțelegerea pieței, ci șii dentificarea echipamentelor esențiale pentru producția berii artizanale de calitate.
Inspirându-ne din arhetipul Exploratorului, am ales o linie de producție europeană, cu o capacitate de 200 de litri de bere per șarjă.
Achiziționarea echipamentelor, amenajarea spațiului de producție și obținerea autorizațiilor necesare au constituit o călătorie plină de provocări, desfășurată cu atenție la detalii și rigoare, reflectând angajamentul nostru pentru calitate și inovație.
Această expediție a durat până la începutul anului 2020, moment în care
am reușit să aducem la viață primele produse ale făbricuței noastre, oferind consumatorilor o experiență de descoperire și explorare a gustului în lumea berii artizanale.
Am creat și site-ul Ferma de bere, pentru ca toți iubitorii și cunoscătorii de bere atizanală să poată găsi pe piața din România produse premium naturale pe care să le savureze împreună cu prietenii.
Totul a pornit dintr-o dorință arzătoare de a face ceva nou, inedit. În 2014-2015, am ales să pășesc pe un drum neexplorat în România, cel al berii artizanale. La acea vreme, conceptul era încă nefamiliar pentru mulți, dar eu eram atras de provocarea de a aduce inovație în cultura berii în țara noastră.
Drumul nu a fost ușor. Am învățat, din obstacolele întâmpinate, că perseverența este cheia spre succes. Mi-am urmat cu încăpățânare visul, am refuzat să renunț chiar și atunci când lucrurile nu mergeau perfect și am avut răbdare pentru ca mai apoi să mă pot bucura de rezultatele muncii mele.
Experiența cu berea artizanală mi-a adus mult mai mult decât satisfacția de a crea un produs unic. M-a format ca antreprenor și manager, m-a învățat să trec peste obstacole, să fiu atent la detalii și să dau mai multă atenție procesului de marketing al produselor noastre.
Astăzi, Ferma de Bere este o realitate consolidată, o poveste de succes care ne motivează să continuăm cu pasiune și entuziasm.
Totul a început din nevoia de a face ceva nou, inedit.
În 2014 – 2015 m-am hotărât să fac bere artizanala pentru că la acea vreme oamenii nu erau familiarizați cu acest concept.
A fost ceva ce nu făcea nimeni inca in România și m-am gândit să aduc un concept inovator și la noi în țară. Îmi lipsea preocuparea de a face ceva, trebuia ocupat un segment unde nu era nimeni în anul 2015.
Ideea de a construi fabrica de la Găneasa a venit odată cu ideea de business cu bere artizanală, iar locația îmi aparținea deja. Astfel, am amenajat hala în așa fel încât să îmi permită deschiderea unei activități economice din toate punctele de vedere. Investiția am facut-o într-un loc care până atunci nu mai fusese folosit în scopul producerii unui produs alimentar.
Obstacolul cel mai mare pe care l-am întâlnit în cale au fost oamenii/ persoanele avizate care trebuia să îmi dea autorizații de orice natură. Aceștia nu știau ce să facă în domeniu, fiind primul punct de producere al berii artizanale din regiune.
Din necunoștință de cauză, condițiile impuse de aceștia erau eronate, neștiind ce presupune funcționarea unui asemenea punct de manufacturare a berii artizanale și legile ce presupuneau autorizațiile de funcționare.
Am trecut peste acest mare obstacol cu ajutorul stăruinței pentru că știam de ce am pornit la drum în acest domeniu și unde îmi doream să ajung.
A durat 2 ani numai să devenim depozit fiscal, iar ca să facem acest lucru, trebuia să avem toate celelalte autorizații la zi.
A mai durat ceva până să devenim autorizați pentru a produce berea, dar nu ne-am oprit la primele obstacole, ne-am continuat drumul și ne-am urmat viziunea.
Am învățat că trebuie să fii perseverent atunci când îți propui să pleci pe un drum, să-ți urmezi cu încăpățânare visul, să nu te dai bătut dacă nu iese din prima și să ai răbdare.
Experiența în lucrul cu berea artizanală m-a ajutat să mă dezvoltat din punct de vedere antreprenorial și managerial. Gestionarea micilor obstacole, atenția la detalii, gestionarea eficientă a timpului, delegarea atribuțiilor către angajați, sunt doar câteva lucruri pe care le-am învățat de-a lungul acestei călătorii.
Plus, venind cu un bagaj de cunoștințe în domeniul berii artizanale, am putut oferi mai departe și echipei mele pentru ca procesul să fie mai ușor de gestionat și făcut ca la carte.
Materia prima este luată de la producători din Germania.
Mi-aș fi dorit să mă fi implicat mai mult în partea de marketing. Înainte de calitate, eticheta vinde mai bine. Acest lucru m-a făcut să stagnez o perioadă.
Am considerat că lucrurile de calitate vin înaintea marketingului, însă m-am înșelat în această privință. Asta am învățat între timp.
Da, absolut! Planurile noastre de viitor includ cu siguranță diversificarea portofoliului cu noi tipuri de bere. De fapt, obiectivul nostru este să ajungem la 20 de tipuri de bere în următorii ani.
Suntem pasionați de bere artizanală și ne place să experimentăm cu arome și ingrediente noi. Credem că există o bere perfectă pentru fiecare gust, așa că ne dorim să oferim clienților noștri o varietate cât mai largă.
Scalarea afacerii este un punct important al planului nostru, dar nu vrem să facem compromisuri în ceea ce privește calitatea. Prima oară, ne vom asigura că avem resursele necesare pentru a produce bere artizanală de excepție pentru cantități mult mai mari decât în prezent.
Suntem foarte entuziasmați de viitorul berii artizanale și abia așteptăm să împărtășim cu voi noile noastre creații!
Pe lângă planurile de a produce noi tipuri de bere, ne concentrăm și pe:
Creșterea portofoliului de clienți B2B – restaurante, baruri, companii.
Participarea la târguri și evenimente – Participarea la festivaluri și evenimente din industria ospitalității pentru a ne conecta cu potențialii clienți B2B.
Creșterea gradului de conștientizare al brandului –Investiția în marketing și publicitate va ajuta la creșterea gradului de conștientizare al brandului și la atragerea de noi clienți.
Extinderea capacității de producție – Odată ce procesele sunt scalate și automatizate, poate fi necesar să se extindă capacitatea de producție pentru a satisface cererea în creștere. Acest lucru ar implica achiziționarea de echipamente suplimentare.
Îmbunătățirea continuă a serviciului pentru clienți – Ne dorim să oferim un serviciu excelent pentru clienți în ceea ce privește comanda și livrarea produselor noastre premium.
Am creat și site-ul Ferma de bere, pentru ca toți iubitorii și cunoscătorii de bere artizanală să poată găsi pe piața din România produse premium naturale pe care să le savureze împreună cu prietenii.